در این واحد که متشکل از فارغ التحصیلان ممتاز رشته های مکانیک و مواد-متالورژی می باشد ، امور طراحی، تحلیل و شبیه سازی به کمک نرم افزارهای روز دنیا انجام می گیرد.در این واحد جهت ساخت کوپلینگ های سفارشی ابتدا با استفاده از پارامترهای ورودی و خروجی همانند دور، گشتاور و… ابعاد و مشخصه های کوپلینگ استخراج شده و پس از طراحی اولیه به تحلیل و شبیه سازی پرداخته می شود. میزان بارگزاری نقاط مختلف و نقاط بحرانی مشخص گردیده و ضرایب اطمینان استخراج می گردد.

طراحی و ساخت

در طراحی و ساخت کوپلینگ پارامتر های متعددی ایفای نقش میکنند که مهمتری این پارامتر ها در ذیل آورده می شوند:

  • محدودیت های محیطی که کوپلینگ در آن مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان مثال کوپلینگی که قرار باشد در پروانه کشتی مورد استفاده گردد به دلیل شرایط محیطی خاص محدودیت هایی طراحی بوجود می آورد.

  • سرعت و گشتاوری که قرار است کوپلینگ انتقال دهد. گفته شد یکی از کارایی های کوپلینگ انتقال گشتاور و سرعت زاویه ای مشخص است بنابر این میزان این پارامتر در طراحی و ساخت کوپلینگ تاثیر گزار خواهد بود.

  • تلرانس پارامتر هایی نظیر میزان و نوع انحراف می تواند در انتخاب نوع کوپلینگ تعیین کننده باشد.

و بسیاری از عوامل دیگر که با در نظر گرفتن این پارامترها و محدودیت های ایجادی ، کوپلینگ مناسب طراحی می گردد. طراحی کوپلینگ عموما شامل میزان گشتاور و سرعت زاویه ای ، متریال کوپلینگ ( فلنچ ، هاب ، اسپشسر ، شیمز و …) ، میزان حداکثر انحراف و لقی مجاز ، تعیین ابعادی ( قطر دو شفت متصل شده ، قطر و طول کوپلینگ) و … می باشد و در کتابچه فنی کوپلینگ عموما آورده شده است.

  • Untitled

کتابچه فنی

لازم به ذکر است که در صورت تمایل کارفرمایان محترم، اکیپ سیار این شرکت به همراه تجهیزات کامل تهیه کتابچه فنی مانند کوانتومتر پرتابل، سختی سنج پرتابل، تجهیزات اندازه گیری کالیبره شده و …. آماده حضور درمحل جهت استخراج اطلاعات فنی از قطعات می باشند.